onsdag 20. januar 2016

Minnepledd

Sykehus(-Minne) pledd 

Dette er det aller første jeg turte å begynne å strikke på til Theodor.
Strikket litt på det hver kveld før vi la oss.. Når vi ble overflyttet fra UNNTromsø til NSHBodø ble det en ganske stor omveltning. Det var mye  nytt skulle skje , nye rutiner, nye folk som vi skulle forholde oss til, ny by,nytt "hjem" til hele familien.. så pleddet ble helt avglemt frem til vi kom hjem.
Inspirert av humørpledd og værpledd blir dette et "sykehuspledd", en ny type mønster før hver sykehus vi har vært på, ( 7 omgang pr uke vi har vært der)  og skal ha en egen farge til de ukene vi er hjemme . Pleddet Skal være ferdig til Theodors 1årsdag <3
Første del av det er fra tiden på UNNTromsø , neste del er fra tiden på ‪#‎nordlandssykehuset‬Bodø. Nå blir det for den uken vi var på ‪#‎stolavs‬ , nordlandssykehusetBodø,hjem og nordlandssykehuset stokmarknes..osv..:) har vært sykehus på oss hver mnd etter vi kom hjem .



Den delen fra Bodø er strikket i dobbel perlestrikk, valget var veldig lett der..
 Det blir et lite minne om kjempen Lucas og mammaen som vi fikk gleden av å være sammen med den siste tiden vi bodde på nyfødtintensivet.
Lucas ble bare 3 mnd gammel <3 og hjertet mitt rives i tusen biter hver gang jeg tenker på dem !
Ingen mødre skal være nødt til å følge sin mest dyrebare skatt til hvile.. Ingen..

Vi satt på kveldene sammen med guttene våre og spiste god mat (trenger vel ikke nevne at sykehusmat var det IKKE ! :D ) og  strikket kjappstrikka-drakten til guttene våres.
Husker så godt at Mammaen kom å viste frem drakten på Lucas da vi var ferdige. Han var så nydelig!
Og da  innså jeg at min lille miniatyr-baby kom til å bli konfirmant før han passet sin drakt :)
Dobbel perlestrikk kommer nok alltid til å minne meg om Lucas, derfor det valget <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar